Στόχος των Intel Labs, να εφεύρουν εκ νέου την εμπειρία με τον υπολογιστή
Στη ετήσια εκδήλωση "Research at Intel" που διοργάνωσαν τα Intel Labs για τους εκπροσώπους του Τύπου, ο Γενικός Διευθυντής Τεχνολογίας (CTO) στην Intel, κ. Justin Rattner, ανακοίνωσε τη δημιουργία του Interaction & Experience Research (IXR).
Πρόκειται για ένα νέο νέο ερευνητικό τμήμα το οποίο επικεντρώνεται στο να προσδιορίζει τους τρόπους με τους οποίους οι καταναλωτές θα χρησιμοποιούν την τεχνολογία στο μέλλον, καθώς και τις νέες πλατφόρμες τεχνολογικών εφαρμογών. Οι καινοτομίες που θα προκύψουν, θα βοηθήσουν να επαναπροσδιοριστεί ο τρόπος με τον οποίο οι άνθρωποι του μέλλοντος θα αντιλαμβάνονται την έννοια της πληροφορικής τεχνολογίας.
Ο κ. Rattner πιστεύει ότι, σύμφωνα και με όσα προβλέπει ο νόμος του Moore, η εμπλοκή της Intel και η εμπειρία της επάνω σε θέματα τεχνολογίας θα προσλάβει πολύ πιο έντονα προσωπικά και κοινωνικά χαρακτηριστικά, καθώς οι συσκευές και οι εφαρμογές θα αξιοποιούν τις πληροφορίες από διάφορους αισθητήρες, σε συνδυασμό με την ευφυΐα κάποιου cloud, και με την ύπαρξη διαφόρων φυσικών (natural) interfaces που θα επιτρέπουν να χρησιμοποιούμε την απλή επαφή, τις εκφράσεις του προσώπου ή τη φωνή μας, προκειμένου να επικοινωνήσουμε με τις συσκευές του μέλλοντος.
"Η προσφορά καλύτερης τεχνολογίας δεν αρκεί στις μέρες μας," αναφέρει ο κ. Rattner. Αυτό το οποίο έχει ουσιαστική αξία για τον καταναλωτή είναι η δυνατότητα μιας απολύτως προσωπικής πληροφόρησης. Κοιτάζοντας προς το μέλλον, αυτή είναι η μεγαλύτερη πρόκληση που βλέπω να έρχεται στον κόσμο της πληροφορικής. Στην Intel, για περισσότερο από μια δεκαετία, βελτιώνουμε τις δυνατότητες μας σε σχέση με τη διαδραστική τεχνολογία και την εμπειρία που αποκομίζει ο τελικός χρήστης.
Πρόσφατα, δημιουργήσαμε μια εξαιρετική ομάδα ερευνητών, στην οποία μετέχουν και μηχανικοί ειδικευμένοι σε τεχνολογίες user interface, αλλά και κοινωνικοί επιστήμονες. Σκοπός μας, να δημιουργήσουμε την εμπειρία που θα επιθυμούν οι χρήστες του μέλλοντος. Μέσα από αυτή τη διαδικασία μάθαμε, για παράδειγμα ότι η εμπειρία ενός τηλεθεατή διαφέρει από εκείνη ενός χρήστη που σερφάρει στο Ίντερνετ, παρά το γεγονός ότι όλο και περισσότερο τηλεοπτικό υλικό θα διανέμεται μέσω του διαδικτύου. Το σερφάρισμα από απόσταση 3 μέτρων δεν αποτελεί για πολύ κόσμο μια ελκυστική εμπειρία, ενώ αντίθετα η παρακολούθηση τηλεοπτικού προγράμματος μέσω του Ίντερνετ είναι ένα τεράστιο βήμα πέρα από τις τεχνολογίες μετάδοσης."
Ο κ. Rattner δήλωσε ότι επικεφαλής στο νέο τμήμα τοποθετείται ο κ. Genevieve Bell, υπότροφος της Intel και κορυφαίος ερευνητής σε θέματα προσωποποιημένης σχεδίασης (user-centered design), για περισσότερο από δέκα χρόνια.
"Η Intel πλέον ακουμπά τις ζωές των ανθρώπων με περισσότερους τρόπους από το να βρίσκεται απλώς στο εσωτερικό του υπολογιστή τους," δήλωσε ο κ. Bell. "Οι επεξεργαστές της Intel και η τεχνολογία του Ίντερνετ βρίσκονται πλέον μέσα σε τηλεοράσεις, σε δορυφορικούς δέκτες και media players, σε κινητά τηλέφωνα, σε αυτοκίνητα, σε πινακίδες, και σε πολλά άλλα.
Το τμήμα IXR θα αξιοποιήσει τα 15 χρόνια ερευνητικής εμπειρίας σε θέματα που αφορούν τον τρόπο με τον οποίο οι άνθρωποι χρησιμοποιούν, επαναχρησιμοποιούν ή αντιστέκονται στις νέες τεχνολογίες επικοινωνίας και πληροφορικής. Κοινωνικοί επιστήμονες, μαζί με σχεδιαστές και ειδικευμένους ερευνητές θα συνεχίσουν να αναζητούν απαντήσεις όσον αφορά το τι έχει πραγματική αξία για τους χρήστες, τι ταιριάζει στον τρόπο ζωής τους και ποιά είναι τα χαρακτηριστικά που προτιμούν στις συσκευές που ήδη χρησιμοποιούν.
Η γνώση αυτή θα συνδυαστεί με μια έντονη ερευνητική δραστηριότητα αναφορικά με την τεχνολογία της επόμενης γενιάς user interfaces, με τις δυνατότητες περαιτέρω ανάπτυξης της διαδραστικής σχέσης ενός χρήστη με κάποια συσκευή, αλλά και με τις αλλαγές στις καταναλωτικές συνήθειες και τον τρόπο παραγωγής δημοσιογραφικού περιεχομένου."
Τα Intel Labs έχουν ήδη εστιάσει το ενδιαφέρον τους στην επόμενη γενιά της τεχνολογίας που ορίζει τον τρόπο χρήσης μιας συσκευής (user experience). Η τρέχουσα ερευνητική δραστηριότητα επάνω σε θέματα υφής ή γεωγραφικής θέσης έχει προσφέρει πολύτιμες γνώσεις γύρω από τις πιθανότητες υλοποίησης συγκεκριμένων τεχνολογιών. Ως παράδειγμα αναφέρουμε την ιδέα ότι οι συσκευές θα αντιλαμβάνονται το περιβάλλον γύρω τους, θα επικοινωνούν μεταξύ τους και θα προσαρμόζουν τη λειτουργία τους ή θα ενεργούν με βάση τα συγκεκριμένα χαρακτηριστικά του χώρου που βρίσκεται ο χρήστης.
Ένα τέτοιο ερευνητικό πρόγραμμα, το οποίο παρουσιάστηκε στην εκδήλωση με το όνομα SENS, αντιπροσωπεύει ένα νέο κύμα μέσων κοινωνικής δικτύωσης το οποίο δίνει τη δυνατότητα παρακολούθησης διαφόρων εκδηλώσεων σε πραγματικό χρόνο, και την παράλληλη προβολή τους σε φίλους ή στα μέλη της οικογένειας του χρήστη μέσω κάποιου κοινωνικού δικτύου. Η έρευνα δείχνει το πώς η δυνατότητα μιας συσκευής να αντιλαμβάνεται την υφή ή το περιεχόμενο μιας πληροφορίας, μέσω αισθητήρων που διαθέτει, μπορεί να οδηγήσει σε μια εντελώς καινούρια εμπειρία χρήσης, όπως το "Shadow Avatar" ή η "Socially Augmented Reality", διαμορφώνοντας έτσι νέες τάσεις στην κοινωνική δικτύωση και την επικοινωνία.
Οι ερευνητές προχώρησαν, επίσης, στην επίδειξη ενός προσιτού αισθητήρα ενέργειας, ο οποίος θα μπορούσε να βοηθήσει να αλλάξει ο τρόπος με τον οποίο οι καταναλωτές διαχειρίζονται την κατανάλωση ενέργειας στο σπίτι τους. Ο αισθητήρας αυτός, σε συνδυασμό με ένα κέντρο ελέγχου, το οποίο θα έχει εγκατασταθεί στο σπίτι, θα μπορούσε να παρακολουθεί την κατανάλωση, να προτείνει λύσεις για μεγαλύτερη εξοικονόμηση ενέργειας, και να επιβραβεύει τη σωστή διαχείριση. Απλά και μόνο τοποθετώντας τον σε μια πρίζα του σπιτιού, παρέχεται άμεση μέτρηση της κατανάλωσης σε κάθε φορτίο του οικιακού δικτύου. Τα στοιχεία των μετρήσεων μεταδίδονται ασύρματα σε κάποιον υπολογιστή, ώστε ο χρήστης να μπορεί να αναλύσει τα δεδομένα και να κάνει τις προσαρμογές που επιθυμεί. Η συγκεκριμένη τεχνολογία αποτελεί την καρδιά ενός προσωπικού συστήματος διαχείρισης ενέργειας το οποίο θα μπορούσε να οδηγήσει σε σημαντικές αλλαγές της συμπεριφοράς των καταναλωτών και να εξοικονομήσει εντυπωσιακές ποσότητες ενέργειας.
Ένα άλλο project που παρουσιάστηκε στην εκδήλωση, βοηθά να αλλάξει ο τρόπο με τον οποίο οι χρήστες εντάσσουν την τεχνολογία στις καθημερινές τους λειτουργίες.
Για παράδειγμα, η έρευνα επιβεβαίωσε τα πλεονεκτήματα της χρήσης καμερών 3-D που προβάλλουν κουμπιά επιλογής, παράθυρα, φωτογραφίες και βίντεο, επάνω σε επιφάνειες εργασίας, σε γραφεία ή σε άλλες επίπεδες επιφάνειες. Τα οπτικά συστήματα είναι σε θέση να αντιληφθούν την κίνηση των χεριών ή και διάφορα άλλα αντικείμενα, δίνοντας έτσι τη δυνατότητα σε καθημερινές επιφάνειες, όπως είναι ο πάγκος της κουζίνας, το τραπέζι του σαλονιού ή το θρανίο σε μια σχολική αίθουσα, να μετατραπούν σε διαδραστικές πύλες μέσω των οποίων θα μπορούμε να επικοινωνούμε με διάφορες συσκευές ή το Ίντερνετ. Τέλος, παρουσιάστηκαν και ορισμένα ακόμη πιο φουτουριστικά σχέδια, όπως ο υπολογιστής που μπορεί να διαβάζει τις σκέψεις του χρήστη, καταργώντας έτσι μεμιάς την ανάγκη πληκτρολόγησης.
Είσοδος
Συζητήσεις
-
5.253 απαντήσεις, τελευταία πριν 2 έτη 4 εβδομάδες
-
141 απαντήσεις, τελευταία πριν 5 έτη 31 εβδομάδες
-
287 απαντήσεις, τελευταία πριν 5 έτη 31 εβδομάδες
-
7.742 απαντήσεις, τελευταία πριν 5 έτη 31 εβδομάδες
-
0 απαντήσεις
-
0 απαντήσεις
-
0 απαντήσεις
-
0 απαντήσεις
-
0 απαντήσεις
-
0 απαντήσεις
- 1 of 226
- ››
Bits & Bytes
-
πριν 10 έτη 13 εβδομάδες
-
πριν 10 έτη 14 εβδομάδες
-
πριν 10 έτη 14 εβδομάδες
-
πριν 10 έτη 14 εβδομάδες
-
πριν 10 έτη 14 εβδομάδες