Street Fighter IV PC Review
Τετ, 05/08/2009 - 23:49 — El Niño
To Street Fighter IV αποτελεί πρακτικά μία απευθείας μεταφορά του κλασικού gameplay του Street Fighter II στην 3D εποχή. Αν κάποιος έκανε ένα άλμα στο χρόνο, έχοντας μόλις παίξει το Street Fighter II (καλοκαιράκι του 1993) στο Super Nintendo και έπιανε το Street Fighter IV σήμερα στο PC, δεν θα έχει κανένα πρόβλημα να κάνει όλες τις κινήσεις του παιχνιδιού μέσα σε λίγα λεπτά!
Αντίθετα στον τομέα των γραφικών συνέβη το αδιανόητο: χωρίς να έχει τα καλύτερα γραφικά που επιτρέπει το σύγχρονο hardware, η έκδοση για PC –αν έχετε ένα καλό σύστημα- είναι ανώτερη από εκείνες που κυκλοφορούν στις κονσόλες έβδομης γενιάς, δηλαδή από τις εκδόσεις για Playstation 3 και XBOX 360.
Η οθόνη επιλογής του ήρωά μας
Οι διαφορές του Street Fighter IV από την κλασική έκδοση που είχε κυκλοφορήσει 16+ χρόνια πριν σε arcade μηχανήματα, Super Nintendo και Mega Drive είναι φυσικά τα πολύ ανώτερα γραφικά, οι καινούριοι χαρακτήρες -που συνοδεύουν τους παλιούς-, τα ακόμα περισσότερα επίπεδα/video/special που πρέπει να ξεκλειδώσετε, και μία ίσως καλύτερη ισορροπία ανάμεσα στις δυνάμεις των χαρακτήρων, όπου πλέον δεν μπορούμε να πούμε ό,τι υπερτερεί κάποιος εξ’ αρχής ενός έμπειρου παίκτη απέναντι σε κάποιον άλλο. Υπάρχουν επίσης περισσότερα Mode για να παίξετε πέρα από το κλασικό Arcade, και έχει γίνει πολύ καλή ενσωμάτωση “τελικών” κακών και κρυφών χαρακτήρων τους οποίους ο παίκτης καλείται πρώτα τους να “ξεκλειδώσει” και στη συνέχεια να τους νικήσει.
Ryu vs Sagat, οι αιώνιοι αντίπαλοι
Ο χειρισμός μπορεί να γίνει είτε από το πληκτρολόγιο, είτε με joypad, ενώ έχουν κυκλοφορήσει και ειδικά joystick arcade τύπου. Παίζοντας διαπιστώσαμε ότι το πληκτρολόγιο δεν καταφέρνει να αποδώσει την πλήρη αίσθηση του gameplay, ενώ αντίθετα το joypad τα καταφέρνει τέλεια –είχαμε στη διάθεσή μας ένα κοινό Logitech – και δεν χρειάζεται να αγοράσετε κανένα εξειδικευμένο joystick, εκτός και ανήκετε στην κατηγορία των φανατικών που απαιτούν την απόλυτη arcade αίσθηση.
Ο Seth είναι ένας από τους νέους, δύσκολους “τελικούς κακούς”.
Το gameplay του Street Fighter II εξελισσόταν πάντα μέσα σε 2D γραφικά, και αυτό από τα μέσα της δεκαετίας του ’90 και μετά έγινε αιτία αρνητικής κριτικής. Παιχνίδια όπως τα Tekken (1994) και Soul Edge (1996, γνωστότερο αργότερα ως Soulcalibur) είχαν ήδη 3D γραφικά και καλύτερη εμφάνιση. Η Capcom αποφάσισε τελικά να χρησιμοποιήσει στο Street Fighter IV τρισδιάστατα γραφικά, με τον δικό της τρόπου, και το έκανε πετυχημένα με απόλυτο σεβασμό στο μοναδικό gameplay του.
Πάρτα άρρωστε!!!
Ενώ λοιπόν τα γραφικά και οι χαρακτήρες είναι 3D αντικείμενα, η κάμερα δεν περιστρέφεται, ούτε επιτρέπεται περιστροφή των χαρακτήρων στον χώρο κατά βούληση. Το 3D της κάμερας χρησιμοποιείτε ελάχιστες φορές για να δώσει έναν πιο δραματικό τόνο στη δράση ή να κάνει κάποιο κοντινό. Σε γενικές γραμμές θα μπορούσε να χαρακτηριστεί περισσότερο ως "2.5D" και όχι ως 3D αλλά το γεγονός παραμένει ότι τα γραφικά είναι 3D, παρόλο που το παιχνίδι διατηρεί το 2D gameplay του.
Χρειάζεται αρκετή εξάσκηση και λίγη τύχη για την τέλεια επίδοση.
Όπως είπαμε νωρίτερα, το Street Fighter IV είναι ανώτερο στο PC από ότι στις σύγχρονες παιχνιδομηχανές! Αυτό που θα φάνταζε απίστευτο πριν 15 χρόνια, έγινε τελικά πραγματικότητα στην εποχή μας χάρη στη δύναμη του hardware των υπολογιστών. Εκτός του ότι διατηρεί όλα τα χαρακτηριστικά του gameplay και των γραφικών που έχουν οι κονσόλες, η έκδοση για PC έχει υψηλότερη ανάλυση, διατηρεί το frame rate σταθερά στα 60 fps και διαθέτει επιπλέον οπτικά εφέ (Ink, watermark και Posterization Effect), τα οποία ο παίκτης μπορεί να ενεργοποιήσει κατά βούληση από το αρχικό μενού ρυθμίσεων!
Ο El Fuerte θυμίζει Ray Misterio και κάνει τα ανάλογα κόλπα!
Από την πρώτη εμφάνιση του Street Fighter II μέχρι σήμερα έχουν παρέλθει σχεδόν 20 χρόνια και το καλύτερο διπλό gameplay όλων των εποχών δέχτηκε ισχυρό ανταγωνισμό μέσα σε αυτήν την περίοδο. Παιχνίδια όπως το Mortal Kombat (1992) έφεραν τον οπτικό ρεαλισμό και τη βία στα beat’em up της δεκαετίας του ’90, ενώ τα Art of Fighting (1992), King of Fighters (1994) και Samurai Shodown (1993), μείωσαν τη δημοτικότητα του Street Fighter. Σε αυτό συνέβαλαν βέβαια και οι σχετικά μέτριες εκδόσεις Alpha, που δεν ήταν αντάξιες των κλασικών της αρχής της δεκαετίας του ’90.
Τα μέτρια ενδιάμεσα anime είναι ίσως το μόνο αρνητικό του παιχνιδιού.
Το διπλό και η διάρκεια του gameplay στο Street Fighter IV –ειδικά με την προσθήκη τώρα και του online διπλού!- είναι σε τέτοιο επίπεδο που ελάχιστα παιχνίδια στην ιστορία των computer & video games έχουν αγγίξει. Το gameplay της έκδοσης IV αγγίζει την τελειότητα και δύσκολα μπορεί κάποιος να φανταστεί κάποια μελλοντική βελτίωσή του, οπότε το μόνο που απομένει σε επόμενες εκδόσεις είναι να παρουσιάσουν ακόμα καλύτερα γραφικά.
Είσοδος
Συζητήσεις
- 1 of 554
- ››
Αξιολογούμε χρησιμοποιώντας διάφορα benchmarks, τη κορυφαία single-GPU λύση της AMD, Radeon R9 290 σε μία υλοποίηση της Sapphire με την ονομασία Sapphire Vapor-X R9 290X Tri-X OC Version
Δοκιμάζουμε μία νέα κάρτα γραφικών που βασίζεται στην GPU της AMD, Radeon R9 290 και προέρχεται από τη Sapphire. Πρόκειται για τη Sapphire Vapor-X R9 290 Tri-X OC Version
Δοκιμάζουμε το νέο Sony Xperia Z2, τη ναυαρχίδα της Ιαπωνικής εταιρείας στη κατηγορία των smartphones, για το 1ο εξάμηνο του 2014
Πρώτη επαφή με το motherboard της ASRock, Z97 Killer και τον νέο επεξεργαστή Intel Pentium G3258 Anniversary Edition
Bits & Bytes
-
πριν 10 έτη 13 εβδομάδες
-
πριν 10 έτη 13 εβδομάδες
-
πριν 10 έτη 13 εβδομάδες
-
πριν 10 έτη 13 εβδομάδες
-
πριν 10 έτη 14 εβδομάδες
Εξαιρετικο...
...το SFIV σε ολες τις πλατφορμες απο μια Capcom που εχει ξεφυγει τελευταια παρουσιαζοντας πολυ δυνατους τιτλους.
Το μονο θεμα με το συγκεκριμενο ειναι πως επιβαλλεται η χρηση arcade stick , η τιμη των οποιων ειναι αρκετα τσιμπημενη.
Τα σπάει...
... ο συγκεκριμένος τίτλος για το είδος του. Είναι "must play".
δεν με εντυπωσίασε πάρα
δεν με εντυπωσίασε πάρα πολύ... προτιμώ τα παλιά κλασικά 2D street fighter...
palies dokses
palies dokses anazoogonounte...
kolima!!!
kolima!!!