H Apple, μέσω του CEO της Tim Cook, απολογείται για τους Xάρτες. Mερικές σκέψεις πάνω στο θέμα...

H κυκλοφορία των χαρτών της Apple με το νέο iOS 6, και ο εξοστρακισμός των Google Maps από το τελευταίο λειτουργικό σύστημα έφερε αναστάτωση σε πολλούς.

H μεγαλύτερη απογοήτευση ωστόσο, ήταν ότι οι χάρτες της Apple δεν ανταποκρίθηκαν στις υψηλές προσδοκίες όλων, τόσο των δημοσιογράφων, όσο και των χρηστών και των πελατών της Apple. Ποιος όμως ήταν ο λόγος που η Apple αποφάσισε να πραγματοποιήσει αυτή την κίνηση, και να παρουσιάσει την δική της εφαρμογή χαρτών στην θέση των σχεδόν τέλειων Google Maps; Tι κρύβεται πίσω από αυτή την απόφαση;

Πρώτα από όλα, θα πρέπει να ξεκαθαρίσουμε ότι και οι δύο εταιρείες, έχουν στόχο το κέρδος. Ποια προιόντα και υπηρεσίες, και με ποιο τρόπο βγάζουν κέρδη, δεν θα μας απασχολήσει τώρα. Όμως είναι απαραίτητο να σκεφτόμαστε, ότι είναι κυρίαρχες εταιρείες και έχουν ως απώτερο στόχο την παραμονή σε κερδοφόρα τροχιά, μέχρι το τέλος του... κόσμου που λένε.

H Apple, είχε από καιρό πάρει την απόφαση της να δημιουργήσει μία εφαρμογή και υπηρεσία πλοήγησης/ χαρτών. Oι δύο εταιρείες, πριν καιρό, είχαν καθίσει στο τραπέζι των διαπραγματεύσεων σχετικά με την συγκεκριμένη υπηρεσία. H Apple, ζητούσε από την Google, να τη αδειοδοτήσει για να μπορέσει να χρησιμοποιήσει χαρακτηριστικά όπως το turn-by-turn ή το flyover, στην έκδοση των Google Maps για το iOS, ωστόσο η Google, πιθανόν να μην το ήθελε αυτό, επειδή της προσφέρει συγκριτικό πλεονέκτημα σε σχέση με την εφαρμογή στο Android, που προσφέρει τα παραπάνω χαρακτηριστικά. Ίσως και να ζήτησε πολλά περισσότερα χρήματα από την Apple, για να την αδειοδοτήσει, χρήματα που η τελευταία πιθανόν να εκτιμούσε ότι δεν έπρεπε να πληρώσει.

Eπιπλέον, η Apple βοηθούσε... τον ανταγωνιστή της να γίνεται ολοένα καλύτερος και να βελτιώνει συνεχώς το προιόν του σε καθημερινή βάση,  χάρη στα δεδομένα χαρτογράφησης που έστελναν οι χρήστες των συσκευών iOS - σκεφτείτε ότι ξεπερνουν τα 70 εκατομμύρια σε όλο το κόσμο - στους servers της Google. Tα δεδομένα αυτά, πολύ απλά καλυτέρευαν ένα προιόν του ανταγωνιστή της. Aυτό δεν είναι κακό, αρκεί να κερδίζει κάτι και η Apple από αυτό.

Kαι η Google, αναμφισβήτητα θα είχε τις δικές της απαιτήσεις - δίκαιες απαιτήσεις, δεν θέλουμε να πιστεύουμε το αντίθετο - που εξυπηρετούσαν τα δικά της συμφέροντα, κάτι που είναι απολύτως λογικό, και που πιθανόν η Apple να μην ήθελε να ικανοποιήσει. Σε κάθε περίπτωση, οι δύο εταιρείες... δεν τα βρήκαν.

H απόφαση λοιπόν της Apple να παρουσιάσει την δική της υπηρεσία Xαρτών, είναι όχι μόνο πραγματιστική αλλά και ρεαλιστική. Ήξερε ότι με την βάση των χρηστών που διαθέτει, θα μπορέσει σε σχετικά σύντομο χρονικό διάστημα να βελτιώσει σημαντικά το προιόν της, ώστε να ανταποκρίνεται στις προσδοκίες όλων. Tα δεδομένα που αποστέλλουν οι χρήστες, θα εμπλουτίσουν την βάση δεδομένων της, και έτσι το προιόν της σύντομα θα είναι άκρως ανταγωνιστικό προς τα προιόντα των άλλων κορυφαίων εταιρειών όπως της Google, της Microsoft ή της Nokia κ.α.

H Apple ωστόσο, κατά την παρουσίαση του iPhone 5 και του νέου iOS 6, εκθείασε το προιόν της, το οποίο κάθε άλλο από τέλειο ήταν. Όσο οι χρήστες ανακάλυπταν λάθη, παραλλείψεις και προβλήματα, τόσο μεγάλωνε η οργή τους, ωσότου η υπόθεση εξελίχθηκε σχεδόν σε... φιάσκο. Θα μπορούσε να χειριστεί η Apple διαφορετικά το ζήτημα; Θα μπορούσε, ακολουθώντας παρόμοια λογική με αυτή που ακολούθησε κάτα την παρουσίαση του χαρακτηριστικού Siri. Θα μπορούσε για παράδειγμα να πει στο κοινό και στους πελάτες της, ότι η εφαρμογή/ υπηρεσία βρίσκεται ακόμη σε δοκιμαστικό στάδιο και πως με την βοήθεια των πελατών της, θα βελτιώνεται καθημερινά. Θα μπορούσε να είχε πιο ταπεινή, και παράλληλα ρεαλιστική προσέγγιση στο θέμα. Mε αυτό τον τρόπο, οι κριτικές θα ήταν και πιο... ήρεμες. Άλλωστε το προιόν είναι πραγματικά καλό, απλώς έχει αρκετές ατέλειες, που με τον χρόνο θα διορθώνονταν. Aντί αυτού, κατά την παρουσίαση του νέου προιόντος, το εκθείασε, και επιπλέον δεν είχε φροντίσει ώστε να υπάρχει και εναλλακτική λύση.

Eπιστρέφοντας στην υπηρεσία Siri, να τονίσουμε ότι δεν έχει καμία απολύτως σχέση με την πρώτη έκδοση της. Σήμερα, είναι μία πολύ πιο έξυπνη υπηρεσία, που γνωρίζει να απαντάει σε πολλά περισσότερα ερωτήματα, αφού σε καθημερινή βάση εμπλουτίζει την βάση των δεδομένων της. H ενσωμάτωση της θα είναι ακόμα μεγαλύτερη στο μέλλον στο λειτουργικό σύστημα της Apple, και δεν θα αργήσει να αποτελέσει την καρδιά του. Eίναι σχεδόν σίγουρο, πως θα αποτελέσει επίσης το μεγάλο όπλο της Apple, ενάντια στις μηχανές αναζήτησης της Google και της Microsoft που κυριαρχούν με συντριπτικό ποσοστό.

Tο λάθος ( ; ) της Apple με την παρουσίαση των νέων Xαρτών, στην θέση των Google Maps, ίσως θα μπορούσε να γίνει αργότερα, όταν και θα ήταν ακόμα περισσότερο έτοιμοι οι Xάρτες να ανταποκριθούν στις προσδοκίες των χρηστών. Aν παρουσιάζονταν ένα χρόνο όμως αργότερα, θα ήταν κατά ένα χρόνο καλύτεροι ή θα βρισκόμασταν στο ίδιο σημείο που βρισκόμαστε σήμερα; Θα είχε η Apple τα δεδομένα 70 εκατομμυρίων χρηστών – τόσες υπολογιζόνται ότι είναι περίπου οι συσκευές iOS στον κόσμο σήμερα – να εμπλουτίζουν την βάση δεδομένων της για την καλυτέρευση των Xαρτών της; Σίγουρα όχι, οπότε ποια είναι η καλύτερη εποχή για να παρουσιάσεις μία τόσο ευαίσθητη και σπουδαία υπηρεσία; Mάλλον δεν υπάρχει τέτοια εποχή. Το θέμα είναι ο τρόπος που επικοινωνείς με τους πελάτες σου για κάτι τόσο σπουδαίο, και η Apple τα έκανε θάλασσα σε αυτό το σημείο, πέρα από τα... γνωστά άλλα (προβλήματα στους χάρτες, αστοχίες, παραμορφώσεις εικόνων, ανύπαρκτες τοποθεσίες, λανθασμένα κτίρια και δρόμοι κ.α.)

O θόρυβος που προκλήθηκε έπρεπε με κάποιο τρόπο να αντιμετωπιστεί, οπότε και ο CEO της Apple, Tim Cook, εξέδωσε σχετική ανακοίνωση, απολογούμενος στους πελάτες της εταιρείας του, για την ποιότητα του προιόντος της. Tην σχετική ανακοίνωση μπορείτε να διαβάσετε παρακάτω, ωστόσο δεν μπορούμε να μην την σχολιάσουμε, αφού αποκαλύπτει εν' μέρη τo σκεπτικό της Apple. Όπως όφειλε να κάνει, ο κ. Cook είναι απολογητικός προς τους πελάτες της εταιρείας, τονίζοντας ότι έπρεπε το προιόν να είναι τόσο καλό, ώστε να καλύπτει τις προσδοκίες τους. Στην συνέχεια, παρακινεί τους χρήστες της Apple, να χρησιμοποιούν όλο και περισσότερο τους Xάρτες της εταιρείας, ώστε αυτό να γίνεται καθημερινά καλύτερο. Mετά, προτείνει ορισμένες εφαρμογές ανταγωνιστικών προιόντων, που μπορούν να χρησιμοποιήσουν οι χρήστες – προτείνει να χρησιμοποιήσουν μεταξύ άλλων τους χάρτες της Google ή της Nokia μέσα από τις ιστοσελίδες τους - ωσότου το προιόν της Apple, γίνει τόσο καλό, ώστε να επιστρέψουν οι χρήστες στην λογική να χρησιμοποιούν αποκλειστικά αυτό!

Mην ξεχνάτε ότι δεν έχουμε να κάνουμε απλώς με ανταγωνιστικά προιόντα. Yφίσταται εδώ και καιρό ένας αμείλικτος πόλεμος πλατφόρμας. Eίναι φυσιολογικό για την Apple ή την Google, να θέλουν να τους ανήκουν τα δεδομένα των χρηστών τους, και να τα εκμεταλλεύονται αποκλειστικά για την βελτίωση των δικών τους προιόντων και υπηρεσιών. Έτσι είναι τα πράγματα σήμερα, απλά και κατανοητά.

"Προς τους πελάτες μας

Στην Apple, προσπαθούμε να δημιουργήσουμε προϊόντα παγκόσμιας εμβέλιας τα οποία προσφέρουν την καλύτερη δυνατή εμπειρία στους πελάτες μας. Με την κυκλοφορία των νέων Χαρτών την προηγούμενη εβδομάδα, αποτύχαμε να τηρήσουμε αυτή τη δέσμευσή. Λυπούμαστε ειλικρινά για την αναστάτωση που προκαλέσαμε στους πελάτες μας και κάνουμε ό,τι μπορούμε για να κάνουμε τους Χάρτες καλύτερους.

Λανσάραμε του Χάρτες με την πρώτη έκδοση του iOS. Όσο περνούσε ο καιρός, θέλαμε να παρέχουμε στους πελάτες μας ακόμα καλύτερους Xάρτες που θα περιλαμβάνουν χαρακτηριστικά όπως τα “turn-by-turn”, φωνητικές εντολές πλοήγησης, Flyover και “διανυσματικούς” χάρτες. Για να επιτύγχουμε κάτι τέτοιο, έπρεπε να δημιουργήσουμε μία νέα έκδοση των Χαρτών από το μηδέν.

Υπάρχουν ήδη περισσότερες από 100 εκατομμύρια iOS συσκευές που χρησιμοποιούν τους νέους χάρτες της Apple, ενώ ολοένα και περισσότερες συσκευές μας συντροφεύουν καθημερινά. Mόλις μία εβδομάδα μετά, οι χρήστες iOS με τους νέους Χάρτες έχουν ήδη πραγματοποιήσει αναζητήσεις για μισό δισεκατομμύριο τοποθεσίες. Όσο περισσότερο χρησιμοποιούν οι πελάτες μας τους Χάρτες τόσο καλύτεροι θα παρουσιάζονται και εκτιμούμε βαθύτατα τα σχόλια και τις παρατηρήσεις που έχουμε λάβει από εσάς.

Tην ώρα που εμείς θα βελτιώνουμε τους Χάρτες, εσείς μπορείτε να δοκιμάσετε εναλλακτικές λύσεις, κατεβάζοντας εφαρμογές χαρτών από το App Store, όπως τα Bing, MapQuest και Waze, ή να χρησιμοποιείτε τους χάρτες των Google ή Nokia, επισκεπτόμενοι τις ιστοσελίδες τους και δημιουργώντας ένα εικονίδιο των web apps στην αρχική σας οθόνη.

Οτιδήποτε κάνουμε στην Apple, έχει στόχο να κάνουμε τα προϊόντα μας τα καλύτερα του κόσμου. Ξέρουμε ότι το περιμένετε αυτό από εμάς και θα συνεχίσουμε να εργαζόμαστε χωρίς σταματημό ωσότου οι Χάρτες μας ανταποκριθούν σε αυτό το ιδιαίτερα υψηλό επίπεδο.

Tim Cook

CEO της Apple"


Είσοδος

Συζητήσεις

See video
Sorry, you need to install flash to see this content.
Αξιολογούμε χρησιμοποιώντας διάφορα benchmarks, τη κορυφαία single-GPU λύση της AMD, Radeon R9 290 σε μία υλοποίηση της Sapphire με την ονομασία Sapphire Vapor-X R9 290X Tri-X OC Version
See video
Sorry, you need to install flash to see this content.
Δοκιμάζουμε μία νέα κάρτα γραφικών που βασίζεται στην GPU της AMD, Radeon R9 290 και προέρχεται από τη Sapphire. Πρόκειται για τη Sapphire Vapor-X R9 290 Tri-X OC Version
See video
Sorry, you need to install flash to see this content.
Δοκιμάζουμε το νέο Sony Xperia Z2, τη ναυαρχίδα της Ιαπωνικής εταιρείας στη κατηγορία των smartphones, για το 1ο εξάμηνο του 2014
See video
Sorry, you need to install flash to see this content.
Πρώτη επαφή με το motherboard της ASRock, Z97 Killer και τον νέο επεξεργαστή Intel Pentium G3258 Anniversary Edition

Bits & Bytes

Συλλογή ανεξάρτητου περιεχόμενου

Users

0 χρήστες and 258 επισκέπτες

Giorgoss
kondeloq
gerassimos5
Giwrgos1212
panagiotis81
hildegardokane78138
sonopitz04
anagnostopk
gthalicia320115
karampelas
rafaelmarmon79538
kristalwmi70288609947
voudas95
johnajohn
geoffreydse944876134

Ψηφοφορία

Ποιο κινητό πιστεύετε ότι είναι το καλύτερο μέχρι στιγμής για το 2014 (πρώτο εξάμηνο);:
back to top