Οι μικρομεσαίες επιχειρήσεις δεν έχουν πλάνο "disaster recovery" σύμφωνα με την Symantec
Η εταιρεία Symantec Corp. ανακοίνωσε τα αποτελέσματα της μελέτης "2009 SMB Disaster Preparedness", η οποία αντικατοπτρίζει την αντιμετώπιση και τις πρακτικές των μικρών και μεσαίων επιχειρήσεων (SMB) και των πελατών τους σχετικά με την προετοιμασία ενός disaster recovery.
Η μελέτη δείχνει μία μεγάλη απόκλιση ανάμεσα στο πως οι Μικρομεσαίες επιχειρήσεις αντιλαμβάνονται το disaster readiness και το πραγματικό επίπεδο ετοιμότητάς τους. Τα δεδομένα επίσης υποδεικνύουν ότι το downtime των SMB κοστίζει στους πελάτες τους δεκάδες χιλιάδες δολάρια κάθε χρόνο. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα, σύμφωνα με την μελέτη, οι μικρομεσαίες επιχειρήσεις να χάνουν αρκετά συχνά πελάτες, λόγω της μη προετοιμασίας τους σχετικά με το disaster recovery.
“Το αναπάντεχο εύρημα της μελέτης είναι το γεγονός ότι οι Μικρομεσαίες επιχειρήσεις δεν αντιλαμβάνονται τι επίδραση μπορεί να έχει στους πελάτες τους μία διακοπή λειτουργίας, ιδιαίτερα όταν έχουν εργαλεία που μπορούν να τους βοηθήσουν να προετοιμαστούν να αντιμετωπίσουν κάθε καταστροφή. Ενώ κανείς δεν επιθυμεί να συμβεί μία οποιαδήποτε αστοχία ή καταστροφή, η πραγματικότητα είναι ότι είναι πολύ πιθανό να συμβεί. Αντί να συνεχίζουν να είναι απροετοίμαστες, οι μικρές και μεσαίες επιχειρήσεις μπορούν να κάνουν απλά βήματα να προστατεύσουν τα δεδομένα τους. Έτσι, θα ενδυναμώνουν τις σχέσεις με τους πελάτες τους και θα εξελιχθούν σε έναν έμπιστο συνεργάτη” είπε ο κ. Αθανάσιος Βαβάτσικος, Διευθυντής της Symantec Ελλάς.
Υψηλός βαθμός εμπιστοσύνης σχετικά με την ετοιμότητα
Τα αποτελέσματα έδειξαν ότι οι Μικρομεσαίες επιχειρήσεις είναι ικανοποιημένες με τα πλάνα disaster preparedness που διαθέτουν. 82% των ερωτηθέντων είπαν ότι είναι αρκετά / πολύ ικανοποιημένοι με τα πλάνα disaster που διαθέτουν, ενώ ένας παρόμοιος αριθμός (84%) είπαν ότι είναι αρκετά / πολύ προστατευμένοι σε περίπτωση που συμβεί μία καταστροφή.
Οι Μικρομεσαίες επιχειρήσεις πιστεύουν επίσης ότι οι πελάτες τους θα δείξουν κατανόηση και θα είναι ελαστικοί εάν υπάρξει αστοχία στα υπολογιστικά τους συστήματα και στους αντίστοιχους πόρους. Σε περίπτωση μίας τέτοιας διακοπής λειτουργίας μόνο το ένα τρίτο (34%) των ερωτηθέντων πιστεύουν ότι οι πελάτες τους θα προχωρήσουν σε άλλες λύσεις όπως ανταγωνίστριες εταιρίες.
Η πραγματικότητα είναι διαφορετική
Παρόλα αυτά, οι πρακτικές των Μικρομεσαίων επιχειρήσεων αποκαλύπτουν ότι η εμπιστοσύνη στη σχέση με τον πελάτη τους που τους διακατέχει είναι αδικαιολόγητη. Ο μέσος όρος μίας SMB έχει αντιμετωπίσει τρεις διακοπές λειτουργίας μέσα σε διάστημα 12 μηνών, με τις κυριότερες αιτίες να είναι ιοί και επιθέσεις hacker, διακοπές λειτουργίας ρεύματος και φυσικές καταστροφές. Αυτό που είναι ανησυχητικό είναι το γεγονός ότι σχεδόν μισοί από αυτούς αναφέρουν ότι δεν έχουν ακόμη ένα πλάνο να αντιμετωπίσουν τέτοιες αστοχίες στην επιχειρησιακή λειτουργία.
Η μελέτη αναφέρει ότι μόνο το ένα πέμπτο (23%) των SMB πραγματοποιούν καθημερινό back up, ενώ μία μέση SMB επιχείρηση κάνει back up μόνο το 60% των δεδομένων της και των πελατών της. Ποσοστό μεγαλύτερο του 50% των SMB εκτιμούν ότι μπορεί να χάσουν 40% των δεδομένων τους εάν τα υπολογιστικά τους συστήματα καταστραφούν σε περίπτωση φωτιάς.
Οι πελάτες επηρεάζονται σημαντικά από το Downtime
Οι πελάτες των SMB που ερωτήθηκαν, εκτίμησαν ότι το κόστος αυτών των διακοπών λειτουργίας μπορεί να φθάσει ένα μέσο όρο $15.000 την ημέρα, προκαλώντας διάφορες επιπτώσεις, αφού ένα 42% των διακοπών διαρκεί οκτώ ώρες ή και περισσότερο. Ένας στους τέσσερις πελάτες (26%) ανέφεραν ότι έχουν χάσει σημαντικά δεδομένα.
Σύμφωνα με τα ευρήματα, δύο στους πέντε (42%) από τους πελάτες των SMB έχουν αλλάξει προμηθευτές διότι “αισθάνθηκαν ότι ο προμηθευτής υπολογιστικών συστημάτων και τεχνολογίας που τους εξυπηρετούσε δεν ήταν αξιόπιστος.” Αυτό αποτελεί έντονη αντίθεση με τα δύο τρίτα των SMB που πιστεύουν ότι οι πελάτες τους “θα περιμένουν υπομονετικά μέχρι να αποκατασταθεί το πρόβλημα του συστήματος”. Μία άλλη επίπτωση του downtime είναι η καταστροφή της φήμης της επιχείρησης, αφού στις απαντήσεις των ερωτηθέντων αναφέρεται ότι το 63% των πελατών ανέφεραν ότι το downtime έφθειρε την αντίληψή που είχαν για τον SMB προμηθευτή.
Προτάσεις
Αν και το 47% των SMB δεν έχουν ένα βασικό disaster preparedness σχέδιο, σχεδόν το 89% υποστηρίζουν ότι θα δημιουργήσουν ένα πλάνο μέσα στους επόμενους έξι μήνες. Αυτό αποτελεί μία πολύ βασική παράμετρο, αφού οι περισσότερες SMB (77%) που ερωτήθηκαν βρίσκονται σε περιοχές που είναι ευάλωτες σε φυσικές καταστροφές (όπως τυφώνες, ανεμοστρόβιλοι, σεισμοί). Καθώς αυτοί οι οργανισμοί αναπτύσσουν τον σχεδιασμό τους, η Symantec έχει να προτείνει τα ακόλουθα:
- Προσδιορίστε τις ανάγκες σας: οι SMB πρέπει να αποφασίσουν ποια κρίσιμα δεδομένα πρέπει να προστατεύσουν και να ασφαλίσουν. Πελάτες, πληροφορίες οικονομικού και επιχειρηματικού περιεχομένου, εμπορικά μυστικά και κρίσιμα δεδομένα πρέπει να μπουν σε προτεραιότητες. Επιπρόσθετα, οι SMB πρέπει να παρακολουθούν τις αναφορές σχετικά με τον τομέα τους, έτσι ώστε να τους βοηθήσουν να αναγνωρίσουν και να αποφύγουν απειλές που αντιμετωπίζουν.
- Απασχολείστε έμπιστους συμβούλους: με περιορισμένο χρόνο, budget και υπαλλήλους, οι SMB μπορούν να αναζητήσουν ένα συνεργάτη που θα τις βοηθήσει να δημιουργήσουν σχέδια, να εφαρμόσουν αυτοματοποιημένες λύσεις προστασίας και να ελέγχουν τις τάσεις και τις απειλές από τις οποίες χρειάζεται να προστατευτούν. Οι συνεργάτες μπορούν ακόμη να εκπαιδεύσουν τους υπαλλήλους να ανακτούν πληροφορίες από backup όταν χρειάζεται και να προτείνουν offsite αποθηκευτικές λύσεις για την προστασία κρίσιμων δεδομένων.
- Αυτοματοποιήστε τις διαδικασίες όπου αυτό είναι εφικτό: αυτοματοποιώντας τις διαδικασίες backup διασφαλίζετε ότι η διαδικασία δεν θα παραβλεφθεί σε καμία περίπτωση. Οι SMB μπορούν να μειώσουν τα κόστη downtime εφαρμόζοντας αυτοματοποιημένα εργαλεία που ελαχιστοποιούν την ανθρώπινη ανάμειξη και αντιμετωπίζοντας τυχόν ελλείψεις των πλάνων disaster recovery.
- Δοκιμάστε την αποτελεσματικότητα των σχεδίων σας σε ετήσια βάση: Ανακτώντας δεδομένα είναι η χειρότερη χρονική στιγμή για να ανακαλύψετε ποια κρίσιμα αρχεία δεν έγιναν back up όπως είχε σχεδιαστεί αρχικά. Η δοκιμή disaster recovery είναι ανεκτίμητη και οι SMB πρέπει να αναζητήσουν τρόπους να βελτιώσουν την επιτυχία των δοκιμών μέσω αξιολόγησης και εφαρμογής συγκεκριμένων μεθόδων.
Η Μελέτη της Symantec για το SMB Disaster Preparedness
Η μελέτη της Symantec SMB Disaster Preparedness είναι το αποτέλεσμα μίας έρευνας που διενεργήθηκε τον Αύγουστο και τον Σεπτέμβριο 2009 από την Applied Research, σε στελέχη υπεύθυνα για τους υπολογιστές, την τεχνολογία και τους πόρους σε μικρές και μεσαίες επιχειρήσεις. Η μελέτη σχεδιάστηκε με στόχο να εκτιμήσει το στάδιο ετοιμότητας των επιχειρήσεων στο disaster recovery, ανακαλύπτοντας τις αντιλήψεις και τις πρακτικές που έχουν οι μικρές και μεσαίες επιχειρήσεις. Η μελέτη απευθύνθηκε σε 1650 ερωτηθέντες από 28 χώρες της Βόρειας Αμερικής, EMEA (Ευρώπη, Μέση Ανατολή και Αφρική), Ασίας και Ειρηνικού και Λατινικής Αμερικής.
Δείτε ακόμη...
- Σε επίπεδα ρεκόρ φτάνουν οι επιθέσεις στο διαδίκτυο σύμφωνα με την Symantec
- Η Symantec ανακοίνωσε το Symantec Brightmail Gateway 8.0 καθώς και το Brightmail IQ Services
- Η Symantec παρουσίασε τη λύση Symantec Hosted Endpoint Protection
- H Symantec Παρουσίασε Ισχυρά Λειτουργικά Αποτελέσματα για το Τρίτο Τρίμηνο
Είσοδος
Συζητήσεις
- 1 of 554
- ››
Bits & Bytes
-
πριν 10 έτη 11 εβδομάδες
-
πριν 10 έτη 11 εβδομάδες
-
πριν 10 έτη 11 εβδομάδες
-
πριν 10 έτη 11 εβδομάδες
-
πριν 10 έτη 11 εβδομάδες